امام جمعه موقت کرمان گفت : وقف کردن روحیه مثبت در جامعه ایجاد می کند و با اجرا و گسترش سنت پیامبر این روحیه روز به روز افزایش خواهد یافت.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، امام جمعه موقت و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در خطبه های نماز جمعه کرمان به موضوع وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای مهم پیامبر اسلام (ص) در جهت اینکه مسلمانان از ثواب و خیرات بیشتری بهره مند شوند این بود که ایشان موضوع ظرفیت سازی را مطرح کردند و یکی از سنت هایی که مورد تاکید قرار دادند سنت وقف بود.
 
حجت الاسلام قاسمی زاده افزود: پیامبر با سنت هایی مانند وقف ایجاد تامین اجتماعی را رقم زدند یعنی به گونه ای باید فضا، بسترها و امکانات در جامعه باشد تا همه انسان ها بتوانند به یک میزان هرچند اندک از آن استفاده کنند.
 
وی بیان کرد: ایجاد مساوات اجتماعی و تامین اجتماعی با پرداخت صدقه باعث می شود مردم از حقوق مساوی برخوردار شوند و مردم بیشتر به سوی خیر و خیرات روی آورند و بطور حتم از فضائل بیشتری از سوی خداوند در این زمینه برخوردار خواهند شد.
 
خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: وقف کردن روحیه مثبت در جامعه ایجاد می کند و با اجرا و گسترش سنت پیامبر این روحیه روز به روز افزایش خواهد یافت.
 
وی گفت: وقتی مال و ملکی وقف شد آن وقت همه آحاد مردم از آن استفاده خواهند کرد.
 
وی به برخی مشکلات در زمینه اموال و املاک وقفی اشاره و عنوان کرد: متاسفانه امروز بعضی از مردم در مال و املاک وقفی خود آنقدر شرایط آورده اند که آن موقوفه هنوز معطل مانده و قابل استفاده نیست.
 
حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: تا زمانی که مال و ملک قابل استفاده بوده از آن استفاده کرده اند و امروز آن مال وقفی دیگر ارزش خود را از دست داده است.
 
وی عنوان کرد: متاسفانه مشاهده شده است که بعضی افراد موقوفات را خرید و فروش می کنند و از عواقب کار خود آگاه نیستند.
 
وی گفت: بخش دیگری از مشکلات مال و ملک موقوفه مربوط به مقررات ناقصی است که در این زمینه وجود دارد زیرا باعث گرفتاری های فراوان در این حوزه شده است.
 
وی با اشاره به آغاز هفته وحدت از چهاردهم دی همزمان با دوازدهم ربیع الاول گفت: در وحدت اسلامی و برگزاری هفته وحدت تاکید بر همه اشتراکات از جمله وجود کعبه، قرآن و پیامبر است هرچند در زمینه های اعتقادی، اخلاقی و مسائل عرفی و شرعی ممکن است اختلافاتی وجود داشته باشد.
 
وی بیان کرد: امروز همه مستکبران عالم، دلسوز اسلام و مسلمانان شده اند و انسان عاقل مسلمان در چنین شرایطی می بایست از عقل خود در جهت انتخاب راه درست کمک بگیرد.
 
امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: فتنه 88 به همین آسانی فراموش نمی شود و اهداف بلندی از جمله براندازی نظام جمهوری اسلامی را دنبال می کرد که اگر این مساله اتفاق می افتاد اهداف دیگر هم خود را نشان می دادند.
 
وی گفت: مردم با حضور خود در نهم دی سال 88 حماسه ای خلق کردند که در تاریخ همانند آن نیست.
 
حجت الاسلام قاسمی زاده اضافه کرد: برخی می گویند چرا حصر سران فتنه بعد از گذشت چند سال برداشته نمی شود که باید گفت کار آنها نابخشودنی است و مطمئنا اگر در هر دادگاهی حضور می یافتند برخوردی سخت و بدتر با آنها می شد و امروز از نهایت رافت و رحمت نظام جمهوری اسلامی برخوردار هستند.
 
وی گفت: اگر جلوی فتنه گرفته نمی شد عواقب آن امروز قابل محاسبه نبود.
 
وی از گردهمایی با شکوه مردم کرمان و مسئولان در سالروز حماسه 9 دی امسال نیز تشکر کرد.
 
خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به رزمایش اخیر نیروهای مسلح کشورمان اشاره کرد و گفت: این رزمایش از جهات مختلفی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور نیروی هوایی، نیروی زمینی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با آن همه امکانات فراوان و پیشرفته بی سابقه بود و ارتشیان در جهت سرافرازی و اقتدار نظام حرکت کرده اند.
 
وی افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بابت همین اقتدار نظام و ترس از ایران، کشور ما را یک چالش عظیم برای خود می داند.
 
حجت الاسلام قاسمی زاده با گرامیداشت هفته سوادآموزی گفت: بی سوادی میلیونی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قابل قبول نیست.
 
وی افزود: خیلی از افراد با سواد امروز که در رده های مهم علمی و مدیریتی هستند از وجود همین کلاس های نهضت سوادآموزی استفاده کردند و همچنین کشوری که می خواهد در چند سال آینده از همه لحاظ اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و علمی مقتدر باشد این وضعیت بی سوادی شایسته آن نیست.
 
وی به موضوع کشف حجاب از سوی رضاخان اشاره و بیان کرد: شبکه های تلویزیونی دنیا به موضوع بی حجابی دامن می زنند و البته چند عامل مانند خانواده ها و جامعه در بروز و پرورش بی حجابی دخیل هستند.
 
امام جمعه موقت کرمان گفت: خانواده ها به موضوع داشتن حجاب توجه بیشتری نشان دهند و باید فهمید و فهماند که حجاب برای زن یک حصر نیست که بخواهد آن را از جامعه دور کند و از فعالیت در آن بر حذر دارد بلکه برای امنیت و حفظ اوست.
 
وی عنوان کرد: غفلت های صورت گرفته در دوره های مختلف به موضوع بد حجابی دامن زده است و وضع حجاب در کشور ما مطلوب نیست.
/2759/